Bandung & Anklungschool

31 augustus 2015 - Wonosobo, Indonesië

Wajang poppenVandaag eerst ontbeten, daarna om 9:00 uur vertrokken naar het gouverneurshuis ook wel Satay huis genoemd omdat er bovenop het dak een pin staat met 6 nullen op het dak. Aardige bewakers die ons rond hebben geleid. Vandaar uit door naar het PTT museum waar we een rondleiding hebben gehad, interessant en leerzaam. Daarna een stadswandeling door de kampoengs waar we bij een Wajang poppenmaker zijn geweest erg leuk om te zien, wel erg benauwd en warm, geen zuchtje wind, dus ik was een beetje bevangen door de warmte en daardoor mijn stoelgang ook behoorlijk van slag. Maar goed we zijn op vakantie en we knopen ons bij elkaar en gaan gewoon vrolijk verder, nou ja vrolijk pfffff niet echt maar alles voor het goede doel en als je dan heeeeeeel erg moet dan maakt het ook niet meer uit of het een hurk wc is of niet bij een bewakerskantoor.... terug bij de bus werden we naar de lunchplek gebracht waar we met zijn allen hebben gegeten.
Wij hadden als extra optie een excursie naar de Anklung school geboekt wat echt fantastisch mooi was. Heel aandoenlijk om te zien, het jongste kind was 3 jaar oud. Niet alleen kregen we een concert en voorstelling van de kinderen maar mochten we zelf ook participeren en hebben we geleerd hoe we de Anklung moesten bespelen. We hebben diverse liedjes gespeeld met de hele zaal dit was erg leuk. Daarna kwamen de kinderen ons halen om met hun mee te dansen echt heel leuk.

AnklungschoolNa de Anklung school terug naar het hotel gebracht met een klein busje, daarna nog even gezwommen in het hotel en om half 8 weer aan het diner, deze keer met BBQ. Ikzelf heb hier niet aan mee gedaan omdat mijn buik nog steeds van streek is en heb iets lichts van de kaart genomen. Rond half 9 ben ik naar mijn kamer gegaan en ben op bed gaan liggen, Harald kwam iets later toen sliep ik al.Morgen een treinreis voor de boeg van half 9 tot ongeveer half 2 site seeying en daarna met de bus verder voor het bezoeken van een mihoenfabriek en een steenfabriek. Daarna gaan we naar ons hotel in Wonosobo.